Fannka lovas honlapja!!!
Fannka lovas honlapja!!!
Egyéb lovas dolgok menüje
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A Honlapom
 
Számláló
Indulás: 2004-04-14
 
verseny naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Zene
 
A hét animációja!!!
 
Menü
 
Lovas kellékek és szerszámok!
 
a lovak anatómiája és egy kis fizológia :))
 
Ne etessünk, takarmányozzunk
 
a ménesben
 
Tenyésztés, szaporodás
 
Póni Klub
 
Lovas Filmek!
 
A lovassportok
 
Könyvek!
 
Ha már van lovad...
 
egérkövető
 
Szavazás
S
Z
A
V
A
Z
Á
S
Miből kell még több?

 
Hello!
        
                                                                  
Hello!
Remélem tetszik ez az oldal!
Fannka
 
A Fogthajtás

 

A fogathajtásról/Fogathajtó bajnokságok története

A magyar fogathajtás története Pettkó-Szandtner Tibor munkásságával kezdődött. 1930-ban megnyerte a gr. Esterházy Károly által alapított Champion vándordíjat lipicai négyes fogatával. A Magyar kocsizás című 1931-ben kiadott könyve az egyik legátfogóbb fogathajtásról szóló mű. Nemzetközi sikersorozata vezérőrnagyi ranghoz juttatta és 1942-ben a lótenyésztési főosztályvezetőnek, nevezték ki. A II. Világháború után fejlődésnek induló lovas sport az 56-os események után a 60-as évekre teljesen visszafejlődött. 1957 Megalakult a Magyar Lovas Szövetség, melynek első elnöke dr. Várady Jenő.
1963 őszére sikerült egy magyar derbit szervezni, a négyesfogatok a kecskeméti öregtemplom nagyharangjának fertály óra ütésére indulhattak a terephajtásra.
1964 Először indulhattak magyar fogatok Aachenben Szentmihályi Ferenc nóniuszokkal, Lénárd Béla arab ménekkel, Torepler István sárga élvérekkel
1967 A Hamburgi Derbin első külföldi versenyzőként Kádár László nyert. 1968 Abonyi Imre lipicai kancáival nyert a Hamburgi Derdin, ezzel négyesfogathajtó nagyhatalommá vált Magyarország.
1969 Fülöp Edinborough-i herceget választották a Szövetség elnökévé és ez a kongresszus hozott határozatot a négyesfogathajtás hivatalos versenyág elismeréséről és kimondta, hogy páratlan években Európa, páros években Világbajnokságot kell rendezni. Fülöp herceg Magyarországot kérte fel az első Európa-bajnokság megrendezésére.
1971 A Vadászati Világkiállítás társrendezvényeként Budapesten rendezték meg az első Négyesfogathajtó Világbajnokságot. Egyéni aranyérem: Abonyi Imre, egyéni ezüst: Fülöp Sándor, egyéni bronz: Papp József
1972 Megrendezik az első Világbajnokságot Münsterben.
1978 Négyesfogathajtó Világbajnokság Kecskeméten. Kecskemét Széktói Stadionját a verseny színhelyéül, a "Hírös Napok" ünnepi kereteit pedig a vb időpontjául ajánlotta és erkölcsi, anyagi, szervezési támogatást biztosított. 1978. augusztus 28-án Bárdos György, Fülöp Sándor és Muity Ferenc állt a dobogó legfelső fokán harmincezer ujjongó és tapsoló ember előtt.
1981 A svájci Zug városában megrendezik az utolsó négyesfogathajtó Európabajnokságot. Ezután minden páratlan évben a kettesfogatok világbajnokságát rendezik meg. Az utolsó EB egyéni győztese Bárdos György, aranyérmese a magyar csapat lett.
1984 Négyesfogathajtó Világbajnokság Szilvásváradon, Világbajnok: Juhász László, ezüstérmes: Bárdos György, bronzérmes: Bálint Mihály, 4. Bozsik József, 5. Sipos Lajos 6. az angol Flynn. Csapatban Magyarország, Svédország, Nagy-Britannia a sorrend. 1989 Balatonfenyves Kettesfogathajtó Világbajnokság. Csapatban Magyarország első helyezett, ezüstérmes: Ausztria, bronzérmes: Lengyelország, egyéniben Fehér Mihály harmadik helyezést ért el.
1990 Stockholmban rendezték az első Lovas Világjátékokat, mely során a Nemzetközi Lovas Szövetség döntése szerint négyévente az összes lovas szakág egy helyszínen vetélkedik a világbajnoki érmekért. Magyarország a tizedik helyen végzett egy-egy ezüst és bronzéremmel.
1994 A következő Lovas Világjátékokat Hágában rendezték meg.
1998 Rómában lovas Világjátékokat rendeztek
1999 Kettesfogathajtó Világbajnokság Kecskeméten. Rendkívüli magyar sikerek születtek, csapat Világbajnok: Magyarország (Hegedűs Imre, Lázár Vilmos, Lázár Zoltán) egyéni Világbajnok: Lázár Vilmos, ezüstérmes: Lázár Zoltán, bronzérmes: Nyúl Zoltán
2002 A spanyolországi Jerez városában rendezték meg a következő Lovas
Világjátékokat
Forrás: Dr. Várady Jenő, A magyar fogathajtás története (1999)

 

A fogathajtásról/Fogathajtó szabályok

Pályák kialakítása a FEI Fogathajtó Szabályzata alapján

Díjhajtás

937. Szabály - A pálya
1. A pálya
1.1. A Díjhajtó pályának 100 x 40 m méretűnek kell lennie a 3. Függelékben
leírtaknak megfelelően valamennyi Bajnokságon és CAIO versenyen és az összes Négyes fogathajtó CAI versenyen.
1.2. CAI versenyeken kisebb pálya, 80 x 40 m is alkalmazható, a 4.
Függelékben leírtaknak megfelelően valamennyi egyes és kettes fogathajtó versenyen, ahol a kígyóvonal ívei-nek száma 5-ről 3-ra csökkenthető
1.3. A nézőközösség számára felállított korlátot a pályától legalább 5
méterre kell elhelyezni.

    

A díjhajtó négyszögben előírt program szerint, ugyanúgy, az azonosan elhelyezett betűknél kell fordulni, ütemet váltani, megállni, hátratolatni, nyolcast vagy kört fél kézzel hajtva leírni. Mind a négy lónak azonos ütemben, megegyező tartásban és harmóniában, azaz tökéletes szinkronban kell haladnia. Ennek a feladat végrehajtásában, a mozgás lendületében, a járás szabadságában, ugyanakkor az egyenlő húzásban egyaránt meg kell mutatkoznia. A dinamikus egyensúly éppúgy nélkülözhetetlen, mint a lovak intelligenciája. A fogat szépségét, kiállását a lovak küllemét, a felszerelés eleganciáját is értékelik 0-10 ponttal. A világ két uralkodó hajtó stílusa az angol és a magyar. Angolok, németek, franciák, hollandok, svájciak nehezebb kocsiba, kumetbe fognak fejen keresztül a nyak tövére helyezett hámigába. Ennek felelően a húzórészek is másképpen vannak csatolva, mint a könnyű, csak a szügyre, a nyak alá szerelt húzólapos magyar hámoknál. Az angol szerszám láncokkal, rézcsatokkal rendkívül gazdagon díszített. A gyönyörű népi motivációjú magyar hám a szíjgyártó mesterek munkája nyomán, kézi fonású
sallangokkal szépített. A kocsik is különböznek egymástól: az angol kocsi
nehéz, masszív, minden oldalról rézveretekkel sűrűn pompázó. A magyar kocsi
homokfutóra emlékeztet, de annak parádésabb cseklészi, vagy cziráki
változata.

Maraton
948. Szabály - A Pálya

1. Távolságok és sebességek
Szakasz Maximum
távolság Minimum távolság Jármód Maximális
sebesség
km/óra
Minden CAI. kivéve a "B" kategóriát CAI "B" kategória
Lovak Pónik
A 7 km 6 km Szabad 15 14
B 1000 m 800 m Lépés 7 6
C 4 km Ügetés 19 17
D 1000 m 1000 m 800 m Lépés 7 6
E 9 km 9 km Szabad 14 13


1.1. Valamennyi Bajnokságon, CAIO-kon, CAI-A versenyeken a pályának 5
szakaszból kell állnia, de a teljes hossza nem haladhatja meg a 22 km-t.
1.2. A CAI-B kategóriás versenyeken csak az A, D és E szakaszok teljes
hossza nem lehet több 16 km-nél.
1.3. Az E szakasz teljes hossza akadályonként körülbelül 1 km legyen. Az
E szakasz teljes hossza az akadályok hosszát is tartalmazza
1.4. A szakaszok közötti távolságot (semleges zónát) a pálya teljes
hosszába nem számítják bele.

2. Kötelező pihenők
2.1. A B és D szakasz végén legalább 10 perces kötelező pihenő van.
2.2. A B és D szakasznál letöltendő pihenőnél a terület akkora kell
legyen, hogy 3 versenyző kényelmesen elférjen egyszerre, legyen árnyék és terület a motoros járműveknek.
2.3. Minden pihenőhelyen biztosítani kell a lovaknak/póniknak vizet.
2.4. A második kötelező pihenőnél és az E szakasz végénél egy állatorvos
vagy annak képviselőjének jelenléte kötelező, hogy a második állatorvosi
szemlét elvégezze. A szemlét igen gondosan, de gyorsan kell elvégezni, hogy a versenyzőnek legyen lehetősége a lovait/pónijait ellátni az E szakasz előtt. A lovak/pónik állapotát a pulzus, a légzés gyorsasága és a hőmérséklet vizsgálatával kell meghatározni, a Maraton kezdete előtt. Az adatokat le kell jegyezni (rögzíteni kell). Sánta, sérült, vagy nyilvánvalóan kimerült lovakat/pónikat a további versenyből ki kell zárni.
2.5. A D szakasz után egy patkolókovácsnak rendelkezésre kell állni.
2.6. Kivételes hőség vagy esős idő esetén a kötelező pihenők ideje (B és D
szakaszok után) a Versenybíróság hozzájárulásával meghosszabbítható.

3. Irányjelzések
3.1. Valamennyi irányjelzőt a nyomvonal jobb oldalán kell elhelyezni,
hogy a hajtók jól láthassák.
3.2. Minden egyes szakasz elejére és végére ki kell tenni a start és
céljelzéseket.
3.3. Minden szakasz célja és a következő szakasz startja
között legalább 50 m távolságnak kell lennie.
3.4. Az egész pályán sárga irányjelző táblákat kell elhelyezni.
3.5. A távolságjelzőket kilométerenként kell elhelyezni az A, C, E
szakaszokon. Az E szakaszban a távolságjelzések az akadály hosszát is
magukban foglalják.
3.6. Amennyiben a kilométer egy akadályon belül ér véget, akkora
kilométerjelzőt az akadály kihajtókapuján túl kell elhelyezni.

4. Kötelező kapuk
4.1. Annak érdekében, hogy a Versenyzők az előírt nyomvonalat kövessék, a pálya kötelező szakaszait piros és fehér határjelző zászlókkal kell
megjelölni. A versenyzőknek jobb kéz felől kell elhagyni a piros zászlókat,
bal kéz felől pedig a fehér zászlókat.
4.2. Ezeket a kapukat minden szakaszon emelkedő sorszámokkal látják el,
és jól láthatónak kell lenniük.
4.3. Elegendő számú kaput kell kitűzni, hogy minden versenyző a pályán
maradjon, és ne le-gyen félreértés a pályáról való letérést illetően.
4.4. A pályarajzon fel kell tüntetni a kapuk helyét és számát.
4.5. A fogatbíróknak és a pályabíróknak a feladata megfigyelni, hogy a
Versenyző minden egyes számozott kapu között elhaladt-e a helyes oldalon és a megfelelő sorrendben. Ha bármelyik kötelező zászlót kihagyta vagy a
helytelen oldalán haladt át közte, akkor ezt jelenteni kell a
Versenybíróságnak.

5. Jármódok
5.1. Nehéz terepen vagy olyan akadályok esetén, ahol nehéz az előírt
jármódot tartani, a Technikai Kiküldött döntése alapján más jármód is
alkalmazható. Ezeket a helyeket a pályarajzon és a pályán is meg kell
jelölni.
5.2. Az E szakasz vége az utolsó akadálytól legfeljebb 500 m-re és
legalább 300 m-re kell, hogy legyen. Ha a körülmények úgy kívánják, akkor a
Technikai Kiküldött engedélyt adhat, hogy az E szakasznál az utolsó akadály
és a cél között hosszabb távolság legyen, de 300 m-nél nem lehet rövidebb.
Ha a távolság 500 m-nél hosszabb, akkor a finis-től 500 m-nél jelzést kell
elhelyezni, így jelezve a versenyzőnek, hogy ügetésben vagy lépésben
közelítse meg a célt, és ne térjen el az előírt nyomvonaltól. Az előírt
szabályok be nem tartása büntetőpontokat von maga után (lásd 949.3.4,
952.7.3, és 958.2. szabályokat).

6. Természetes akadályok
Természetes akadályok, mint kapuk, éles kanyarok, víz és meredek dombok a lépés szakaszon kívül minden szakaszban szerepelhetnek. A lépés szakaszban dombok beiktatása kerülendő.

Akadályhajtás

961. Szabály - A pálya

1. A pálya kimérése és építése
1.1. A pályaépítő felelős - a Technikai Kiküldött felügyelete alatt - a
pálya kijelöléséért, leméréséért, az akadályok megépítéséért.
1.2.A versenypálya nem lehet kisebb 70 x 120 m-nél, illetve ennek megfelelőhelynél. Ha ez nem volna lehetséges, akkor az akadályok számát ennekmegfelelően csökkenteni kell.
1.3. A start- és célvonal nem lehet 40 méternél távolabb és 20 méternél
közelebb az első és utolsó akadályoktól.
1.4. Az akadályok száma maximum 20 lehet. A pálya hossza 500 és 800 méterközött legyen.
1.5. A pályát úgy kell megépíteni, hogy a pálya legnagyobb részén a
versenyzők megfelelően gyors iramban tudjanak haladni. Bizonyos akadályok ésakadálykombinációk elkerülhetetlenül lassítják az iramot, de az ilyenekkialakítását a pálya kis részére kell korlátozni.


 

Megalakultunk!

 

Megalakult a !Lószeretők Klubbja! 

Ha még nem múltál el 16 éves, és szereted a lovakat, esetleg lovagolsz is, vagy csak szeretnél többet megtudni, írj nekem emailt.

Kapsz egy egyszerű tesztet, amelyben felmérem tudásod és már is tag lettél. Ez egy levelezős klubb, de persze lesznek találkozók is.

Ezenkívül meglepik, különféle versenyek ( nem olyan, amiben lovagolni is kell) és informásiók, érdekességek. Írj emailt nekem:

pfanni3@freemail.hu

Várom leveled 

 
A hét lova!

 Ezen a héten a !Hét lova!: Ventura


Ventura: 4 éves sárga herélt. Mivel csikó, még be kell lovagolni, de nagyon kezes, és kedves. Főleg én lovagolom,de már Anya is lovagoltat rajta.
 
Lovas Chat!
 
Lovas Hírlevél!
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Óra
 
Velem kapcsolatos dolgok
 
A Fülöp Fogathajtó és Lovasiskola!!!
 
!!!Friss!!!

 A hét lovát minden héten frissítem! Kicsit megújult a honlap a stílusa a színe és a logó is más lett! Egérkövetőt is tettem fel! Most egy kicsit a tartalmat is szerkesztem, építgetem! :))

Fannka

 
Érdekes lovas dolgok, cikkek
 
A ló ápolás és egészsége
 
Tudd Meg!
 
A lovak kialakulása!
 
!Pályázatok!
 
Zene2

 

 
Kezdő Lovasoknak
 
!!Versenyeim!!
 
Jobb klikk tiltás
 
!Chat!
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre